Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

Santa Maradona

Ακόμα και στον πάγκο είναι το μεγαλύτερο όνομα του μουντιάλ. Σε ένα ακόμη μουντιάλ κακό σε ποιότητα και κατά συνέπεια αρκετά βαρετό ο Μαραντόνα μονοπωλεί το ενδιαφέρον. Το "τακουνάκι" που έκανε όταν του ήρθε η μπάλα στον αγώνα με τη Ν.Κορέα είναι καταπληκτικό...
Η άσπονδη σχέση που διατηρεί με τον Πελέ, το έτερο ποδοσφαιρικό δέος, είναι κάτι παραπάνω από παροιμιώδης και μας έχει τροφοδοτήσει με ακόμα περισσότερες θανατηφόρες ατάκες του.
Σε ένα από τα πολλά αφιερώματα για την ανάδειξη του καλύτερου ποδοσφαιριστή, ο Πελέ απάντησε σε σχετική ερώτηση "Δεν ξέρω ποιος είναι καλύτερος, εγώ ξέρω ότι ο Θεός με έστειλε στην γη για να παίζω ποδόσφαιρο". Η απάντηση του Μαραντόνα ήταν κάθε άλλο παρά αναμενόμενη: "Εγώ δεν έστειλα κανέναν", είπε ο «θεός» Ντιέγκο, με την χαρακτηριστική ταπεινοφροσύνη που τον διέκρινε από τα χρόνια της παντοδυναμίας του.
Αναφερόμενος στον αγώνα με την Αγγλία το 1986: "Ηθελα να κορνιζάρω καρέ καρέ τη φάση του (2ου) γκολ και να τη βάλω πάνω από το προσκέφαλό μου. Τελικά δεν το έκανα... Ισως επειδή κάποιες φορές σκέπτομαι ότι ευχαριστήθηκα περισσότερο το γκολ που έβαλα με το χέρι. Ολοι από τότε λένε για το χέρι του Θεού. Αρχι..α, το χέρι του Ντιέγκο ήταν!".

Ανέκδοτο....
Πέθαναν λοιπόν ο Φαν Μπάστεν, ο Πελέ και ο Μαραντόνα και πηγαίνουν στον Παράδεισο. Τους υποδέχεται ο Αγ. Πέτρος και τους πηγαίνει στον Θεό. Εκείνος τους ζητά να απολογηθούν για την ποδοσφαιρική τους ζωή. Τον λόγο πέρνει πρώτος ο Φαν Μπάστεν:
- Εγώ Κύριε, δεν ήμουν και πολύ πιστός, πιστεύω όμως πως ήμουν πολύ καλός παίκτης και χωρίς να ζητώ την βοήθειά σου, έκανα πολλά. Ωστόσο, ποτέ δεν αρνήθηκα την ύπαρξή σου.
- Πολύ καλά. Κάθησε εκ δεξιόν μου, του λέει ο Θεός.
Δεύτερος μίλησε ο Πελέ:
- Εγώ Κύριε, πάντα ήμουν πιστός. Σε κάθε αγώνα έκανα τον σταυρό μου, διάβαζα θρησκευτικά βιβλία και με το ταλέντο που μου έδωσες πέτυχα πολλά στο ποδόσφαιρο.
- Ναι, ναι, το γνωρίζω, ήσουν πολύ καλός άνθρωπος. Κάθησε αριστερά μου, απάντησε ο Κύριος.
- Εσύ Αρμάντο;, ρώτησε τον Μαραντόνα.
- Εγώ νομίζω ότι έχεις κάτσει στην θέση μου!

Η φιλία και η εκτίμηση που τρέφει ο Ντιέγκο Μαραντόνα για τον ηγέτη της Κούβας, Φιντέλ Κάστρο, είναι πρόδηλη -εκτός των άλλων- και από το τατουάζ που έχει κάνει στο χέρι του. Ο "πίμπε ντ’ όρο" έχει το πρόσωπο του Κάστρο στον αριστερό του ώμο, ως ακόμα μια ένδειξη της ταύτισης των απόψεων των δύο αντρών.

Στο δεξί του χέρι υπάρχει ακόμα μία προσωπικότητα που ο Μαραντόνα θαυμάζει. Πρόκειται για τον Τσε Γκεβάρα, τον οποίο ο 47χρονος Αργεντινός, όπως και εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη, θεωρεί ήρωα. Ως εκ τούτου, έχει κι αυτός μια περίοπτη θέση στο σώμα του.

Όσο το ποδόσφαιρο εμπορευματοποιείται και όσο οι σημερινοί ποδοσφαιρικοί αστέρες διαφημίζουν πατατάκια, κολώνιες  και εταιρείες κινητής τηλεφωνίας τόσο περισσότερο στη συνείδηση του κόσμου θα μπολιάζει το Santa Maradona...