Τρίτη, 8 Ιουνίου 2010

ΑΘΕΑΤΗ ΜΟΝΟΠΛΕΥΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Μία ακόμη εκπομπή του δημοσιογράφου κ. Χαρδαβέλα,  με κύριο θέμα τη δασκάλα κα Νικοπούλου, προβάλετε από την τηλεόραση αυτή τη στιγμή, και αυτό που ρωτάω είναι γιατί δεν ακούγεται και η άλλη άποψη. Η επιστολή της δικηγόρου κυρίας Γκουγκουσίδου, άμμεσα εμπλεκόμενης στην υπόθεση της δασκάλας, για κάποιο λόγο δεν προβάλετε.
Φυσικά δεν μπορώ να κρίνω, αλλά αυτό που θα ήθελα να έχω από μία δημοσιογραφική εκπομπή είναι πολύπλευρη ενημέρωση.
Ακολουθεί η επιστολή της δικηγόρου, η οποία δίνει μία άλλη διάσταση στο θέμα, που μέχρι τώρα δεν έχει φανεί....



ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:


1. Η αλήθεια για το θέμα της δασκάλας της Θράκης. Επιστολή της κ. Μαρίας Γκουγκουσκίδου προς τον Χαρδαβέλα και την εκπομπή Αθέατος Κόσμος.

Γνωστοποίηση: Όλα τα ενυπόγραφα άρθρα αποδίδουν τις απόψεις των συγγραφέων.



ΠΡΟΣ


Τον κ. Χαρδαβέλα και την εκπομπή ΑΘΕΑΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Σας αποστέλλω την επιστολή αυτή προκειμένου να διαμαρτυρηθώ για την εκπομπή σας «ΑΘΕΑΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ» της 25ης Μαΐου 2010, στην οποία παρουσιάσατε το θέμα της κας Χαράς Νικοπούλου.
Ως πληρεξούσια δικηγόρος του κ. Κασάικα Οσμάν, ο οποίος φέρεται ότι χτύπησε την κα Χαρά Νικοπούλου, αλλά και ως απλή κάτοικος του Νομού Έβρου, θεωρώ απαράδεκτο τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάσατε το συγκεκριμένο θέμα και όχι μόνο όσον αφορά το συγκεκριμένο φερόμενο ως τελεσθέν ποινικό αδίκημα, αλλά και τη γενικότερη συμπεριφορά της κυρίας αυτής από την έλευσή της στην περιοχή μας.
Θεωρώ καταρχήν απαράδεκτο δημοσιογραφικά το γεγονός ότι παρουσιάσατε μόνο τη μία πλευρά των γεγονότων και συγκεκριμένα αυτή της εν λόγω κυρίας, ενώ δεν μπήκατε καν στον κόπο να απευθύνετε έστω κάποιες ερωτήσεις στους κατοίκους της περιοχής, είτε αυτοί είναι πομάκοι, όπως εσείς αρέσκεσθε να τους προσδιορίζετε όλους συλλήβδην, είτε τουρκόφωνοι μουσουλμάνοι, είτε ελληνόφωνοι μουσουλμάνοι, είτε χριστιανοί. Δεν μπήκατε καν στον κόπο να δώσετε το βήμα στους τοπικούς εκλεγμένους βουλευτές, δημάρχους, νομάρχη, οι οποίοι εκπροσωπούν την περιοχή και οι οποίοι έχουν σχηματίσει άποψη για τα γεγονότα. Και κυρίως όχι μόνο δεν μπήκατε στον κόπο να ρωτήσετε την άποψη του τοπικού δήμαρχου του περιοχής, ήτοι του κ. Ευάγγελου Πουλιλιού, δημάρχου του Δήμου Ορφέα, αλλά επιπλέον κατά την προσπάθειά του να παρέμβει στην εκπομπή σας και να εκφράσει την άποψή του τον αντιμετωπίσατε με απαξιωτικά και χλευαστικά σχόλια και συμπεριφορά, αποδίδοντας την αντίθεσή του σε όσα πρεσβεύει η εν λόγω κυρία σε εξυπηρέτηση ψηφοθηρικών του συμφερόντων, παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι ο Δήμος Ορφέα αποτελείται στη συντριπτική του πλειοψηφία από χριστιανούς και όχι από μουσουλμάνους και επομένως αν υπήρχε η παραμικρή ρήξη μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων στην περιοχή το συμφερότερο γι’ αυτόν θα ήταν να στηρίξει τους χριστιανούς και όχι τους μουσουλμάνους.
Η πραγματικότητα είναι άλλη κ. Χαρδαβέλα, απλώς εσείς δεν θέλετε ούτε να την ακούτε ούτε να την βλέπετε.
Η πραγματικότητα είναι ότι εμείς εδώ οι κάτοικοι του Νομού Έβρου, της απομακρυσμένης αυτής περιοχής της Ελλάδας, ζούμε επί δεκαετίες ολόκληρες ειρηνικά και αρμονικά, χριστιανοί και
μουσουλμάνοι, δημότες των ίδιων Δήμων, μαθητές στα ίδια σχολεία, εργαζόμενοι στους ίδιους εργασιακούς χώρους, χωρίς ποτέ να δημιουργηθεί το παραμικρό. Έχουν δε περάσει από τα μειονοτικά σχολεία του Νομού μας πάρα πολλοί χριστιανοί δάσκαλοι, με τους οποίους έχουν αναπτυχθεί άριστες και ισχυρές σχέσεις, όλοι δε αυτοί οι δάσκαλοι, αν κάνατε τον κόπο να τους ρωτήσετε, θα σας απαντούσαν ότι έχουν αποκομίσει τις καλύτερες εντυπώσεις από τη φιλοξενία και τη συνεργατικότητα που συνάντησαν στα μουσουλμανικά χωριά.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όλοι οι κάτοικοι της περιοχής μας σεβόμαστε ο καθένας τη διαφορετικότητα του άλλου και το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού, διαφορετικότητα που μπορεί να αφορά στη θρησκευτική συνείδηση, στα πολιτικά πιστεύω, στις ηθικές αρχές κ.α.
Οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι εμείς εδώ στο Νομό Έβρου έχουμε μεγαλύτερη σχέση με τους μουσουλμάνους γείτονες, συγχωριανούς, συμπολίτες μας παρά μ’ εσάς τους Αθηναίους του Κολωνακίου και της Μυκόνου, διότι αντιμετωπίζουμε καθημερινά όλοι μας την εκπαιδευτική, πολιτιστική, οικονομική και κοινωνική εξαθλίωση, την έλλειψη οποιουδήποτε έργου ανάπτυξης, την έλλειψη οποιουδήποτε έργου υποδομής στο Νομό μας. Όταν πλημμυρίζουν κάθε χρόνο τα χωράφια, τα σπίτια, τα χωριά μας, αυτοί στους οποίους μπορούμε να στηριχτούμε για βοήθεια είναι οι διπλανοί μας χριστιανοί, μουσουλμάνοι, όποιοι και αν είναι αυτοί και όχι βέβαια σ’ εσάς τους κατοίκους των Αθηνών ή στην κεντρική εξουσία που μας θεωρείτε ως πολίτες τελευταίας κατηγορίας.
Μας θυμόσαστε μόνο όταν θέλετε να ικανοποιήσετε τις εθνικιστικές σας εξάρσεις, αναφερόμενοι σε ελληνοτουρκικά σύνορα, σε ελληνοτουρκικές διενέξεις, σε ανθελληνικές δράσεις της μειονότητας, σε εγκάθετους του τουρκικού προξενείου κ.α., δημιουργώντας από το πουθενά εθνικά θέματα που δεν υπάρχουν.
Αυτό ακριβώς έκανε και η συγκεκριμένη κυρία, ήρθε στην περιοχή μας κομίζοντας ακραίες εθνικιστικές αντιλήψεις, τις οποίες εμφάνισε μετά τα δύο πρώτα χρόνια της παραμονής της και αφού είχε καταφέρει με τη συμπεριφορά της να κάνει όλους τους κατοίκους του Μεγάλου Δερείου να την αγαπήσουν και να πιστέψουν ότι ήθελε πραγματικά να τους βοηθήσει. Ξαφνικά λοιπόν και μετά τα δύο πρώτα χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων οι κάτοικοι του Μεγάλου Δερείου παραχώρησαν απλόχερα τόσο στην ίδια όσο και στο σύζυγό της ότι περνούσε από το χέρι τους, έχοντας αναπτύξει με όλους τους κατοίκους του χωριού στενές διαπροσωπικές και φιλικές σχέσεις, άρχισε να αναδεικνύεται το πραγματικό της πρόσωπο. Οι ακραίες θέσεις της όσον αφορά το θέμα της μουσουλμανικής μειονότητας στην Ελλάδα, οι οποίες προχωρούν πέρα από τις θέσεις του Ελληνικού Κράτους, η απαγόρευση που επέβαλε να ομιλείται ενώπιων της η τουρκική γλώσσα, οι συστάσεις της προς τις γυναίκες να μη φορούν τη μουσουλμανική μαντίλα, η άποψή της ότι στα μειονοτικά σχολεία δεν πρέπει να διδάσκεται η τουρκική γλώσσα, ο αυτοπροσδιορισμός της ως Ελληνίδας δασκάλας η οποία έχει τον ελληνισμό μέσα της και έναν υπέρμετρο πατριωτισμό, ενώ όλοι οι μουσουλμάνοι της περιοχής και όσοι τους υποστηρίζουν είναι ανθέλληνες, πράκτορες του Τουρκικού Κράτους και του Τουρκικού Προξενείου, η αυτοπαρουσίαση της ίδιας και του συζύγου της ως ανθρώπων που για πρώτη φορά επιτελούν εθνικό έργο στην περιοχή μας, η εφεύρεση από την ίδια ενός αδιανόητου διαχωρισμού μεταξύ αλεβιτών και σουνιτών μουσουλμάνων και η μετάδοση του διαχωρισμού αυτού και στα ανήλικα παιδιά των μουσουλμάνων, τα οποία ποτέ έως εκείνη τη στιγμή δεν είχαν ακούσει κάτι παρόμοιο, οδήγησαν στη ρήξη των σχέσεών της με τους κατοίκους του χωριού και κυρίως με τους γονείς των μαθητών των τάξεων στις οποίες δίδασκε.
Η αφορμή δημιουργήθηκε όταν στις αρχές του σχολικού έτους 2007 – 2008 η δασκάλα παρενέβη στη διαδικασία συντήρησης και βαψίματος του σχολείου, μολονότι είναι μία διαδικασία που δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές της, απαιτώντας από τους μαθητές να καταβάλουν το ποσό των 10 ευρώ το καθένα για την πληρωμή των ελαιοχρωματιστών, αρνούμενη να καταβληθεί αυτό από το ταμείο του σχολείου, προφανώς γιατί θεωρεί ότι οι μουσουλμάνοι ως κατώτεροι έλληνες δεν δικαιούνται ενός ευπρεπούς σχολικού χώρου αλλά οφείλουν να πληρώνουν οι ίδιοι γι’ αυτό, τονίζοντας στους μαθητές ότι σε περίπτωση που δεν κατέβαλαν το ως άνω ποσό δεν θα μπορούσαν να παρακολουθούν στο εξής τα μαθήματα του σχολείου.
Η στάση αυτή της δασκάλας προκάλεσε την αντίδραση των γονέων των μαθητών του σχολείου, οι οποίοι απέστειλαν έγγραφο στις 5-11-2007 προς το Διευθυντή του Συντονιστικού Γραφείου της Μειονοτικής Εκπαίδευσης, με το οποίο ζητούσαν την απομάκρυνση της δασκάλας από το μειονοτικό σχολείο τους και το μειονοτικό χωριό τους.
Το ως άνω έγγραφο και οι υπογραφές που είχαν τεθεί σ’ αυτό εξόργισαν την δασκάλα, η οποία προέβη σε επανειλημμένες δηλώσεις στα τοπικά και εθνικά Μ.Μ.Ε., αμαυρώνοντας την εικόνα του χωριού, διαστρεβλώνοντας το θέμα που δημιουργήθηκε, δίνοντάς του πολιτική χροιά που δεν είχε, παρουσιάζοντας τους κατοίκους του Μεγάλου Δερείου ως πράκτορες και εγκάθετους του Τουρκικού Προξενείου, οι οποίοι υποτίθεται ότι προσπαθούσαν να εκδιώξουν τη «μοναδική Ελληνίδα δασκάλα που υπηρετεί για πρώτη φορά τον Ελληνισμό στο Μεγάλο Δέρειο», εμφανίζοντας τον εαυτό της ως ηρωίδα και όλους τους άλλους ως ανθέλληνες.
Στοχοποίησε δε τους υπογράψαντες το ως άνω έγγραφο, μεταξύ αυτών και την καθαρίστρια του σχολείου και το σύζυγό της, απειλώντας με απολύσεις όσους εργάζονταν σε χριστιανούς εργοδότες και με καταγγελίες στην Πολεοδομία όσους τυχόν είχαν πολεοδομικές παραβάσεις.
Όσον αφορά ειδικότερα την καθαρίστρια του σχολείου, με την οποία η δασκάλα είχε αναπτύξει μία ιδιαίτερα φιλική σχέση, επαινώντας επανειλημμένα τη δουλειά της, ξαφνικά και μετά τη συλλογή των ως άνω υπογραφών η στάση της δασκάλας μετεστράφη. Η δασκάλα άρχισε να αμφισβητεί τη δουλειά της ως καθαρίστριας, να απευθύνεται επανειλημμένα στους άλλους δασκάλους και στο Διευθυντή του σχολείου για το θέμα αυτό, επιδιώκοντας την απόλυσή της.
Από εκεί ξεκίνησε και το περιστατικό, το οποίο συνέβη μεταξύ της καθαρίστριας, του συζύγου της και της δασκάλας και στο οποίο δεν ήταν παρών δυστυχώς κανείς άλλος. Στις 7-2-2008 για άλλη μία φορά η δασκάλα επετέθη φραστικά στην καθαρίστρια του σχολείου, αποκαλώντας την «βρωμιάρα» και ζητώντας της επιτακτικά να παρατήσει τη δουλειά της καθαρίστριας και να φύγει από το σχολείο. Ο σύζυγος της δασκάλας, ο οποίος έτυχε να περνά από το σημείο, αντιλήφθηκε το περιστατικό και υπερασπιζόμενος τη σύζυγό του τόλμησε να πει στην δασκάλα ότι στο σχολείο υπάρχει Διευθυντής και ότι η δουλειά της είναι να μαθαίνει γράμματα στα παιδιά και όχι να ασχολείται με την καθαρίστρια, ενώ ταυτόχρονα τράβηξε τη σύζυγό του έξω από το σχολείο, την παρότρυνε να παρατήσει πια αυτή τη δουλειά και έφυγε.
Αυτό ήταν το περιστατικό που συνέβη και δυστυχώς το καθαρά διαπροσωπικό και φραστικό μόνο αυτό περιστατικό έδωσε τη μεγάλη ευκαιρία στη δασκάλα να το εκμεταλλευτεί κατά το δοκούν, πιστεύοντας, όπως άλλωστε αποδείχθηκε εκ των υστέρων, ότι κανείς δεν θα πίστευε τα λεγόμενα μίας μουσουλμανικής οικογένειας του Μεγάλου Δερείου, αντίθετα όλοι θα πίστευαν τη δική της εκδοχή των γεγονότων, μιας και επρόκειτο για «γνήσια Ελληνίδα δασκάλα». Μετέτρεψε λοιπόν αυτή την καθαρά διαπροσωπική φραστική διένεξη σε ελληνοτουρκική εθνικιστική αντιπαράθεση, δηλητηριάζοντας τις σχέσεις μουσουλμάνων και χριστιανών στην περιοχή και διαταράσσοντας την ειρηνική συμβίωσή μας.
Έφερε μάλιστα επανειλημμένες φορές στο Νομό μας μέλη της «Χρυσής Αυγής» και άλλων εθνικιστικών οργανώσεων, προκειμένου να την στηρίξουν και προφανώς προκειμένου να μας τρομοκρατήσουν, τόσο στις εθνικές επετείους της 25ης Μαρτίου που ακολούθησαν, όσο και στις αίθουσες των Δικαστηρίων κατά την εκδίκαση της παραπάνω υπόθεσης. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι κατά τη δευτεροβάθμια εκδίκαση του ποινικού σκέλους της υπόθεσης στο Δικαστικό Μέγαρο Αλεξανδρούπολης είχαν συγκεντρωθεί δεκάδες μέλη εθνικιστικών οργανώσεων, δεν γνωρίζουμε από ποια μέρη της Ελλάδας, φωνάζοντας εθνικιστικά συνθήματα και παρεμβαίνοντας στη διαδικασία του Δικαστηρίου, αναγκαστήκαμε δε, ο κατηγορούμενος και εγώ η συνήγορός του, να αναμένουμε επί ώρες εντός του Δικαστικού Μεγάρου μετά το τέλος της εκδίκασης για να διαλυθεί το πλήθος και να αποφύγουμε τις επιθέσεις εναντίον μας.
Χαρακτηριστικό επίσης είναι το γεγονός ότι η εν λόγω κυρία, εκτός από την έγκληση που κατάθεσε κατά του κ. Κασάικα Οσμάν για το ως άνω περιστατικό, άσκησε και αγωγή εναντίον του ιδίου, της συζύγου του και των δύο θυγατέρων του, αξιώνοντας το εξωφρενικό ποσό των 370.000 ευρώ ως αποζημίωση για την ηθική βλάβη που έχει υποστεί από τις υποτιθέμενες άδικες πράξεις που έχουν τελεστεί εναντίον της, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι πρόκειται για μία πολύ φτωχή οικογένεια με τέσσερα παιδιά, δύο κορίτσια, ηλικίας 23 και 21 ετών και δύο αγόρια ηλικίας 16 και 9 ετών, που αγωνίζονται με νύχια και με δόντια για να επιβιώσουν με 2.500 ευρώ το χρόνο που κερδίζει ο πατέρας από την εργασία του ως δασεργάτης και κάποια μεροκάματα που κερδίζουν οι γυναίκες του σπιτιού δουλεύοντας σε γεωργικές εργασίες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, αφού μάλιστα η σύζυγός του, μετά από όλα αυτά που συνέβησαν, έχασε και την δουλειά της καθαρίστριας του σχολείου, από την οποία κέρδιζε το ποσό των 120 ευρώ το μήνα.
Και δυστυχώς όλοι εσείς έχετε αναδείξει σε εθνική ηρωίδα την κυρία αυτή, αρνούμενοι να ακούσετε την άλλη πλευρά των γεγονότων, δίνοντας βήμα επανειλημμένα μόνο σ’ αυτήν και στον σύζυγό της, ο οποίος αδυνατώ να καταλάβω με ποια ιδιότητα εκφράζει απόψεις για τις σχέσεις των μουσουλμάνων με τους χριστιανούς στην περιοχή μας και μας υποδεικνύει πώς θα ζούμε, με ποιους θα συναναστρεφόμαστε, πώς θέλουμε εμείς να αγαπάμε και να υπερασπιζόμαστε την πατρίδα μας και ποιους εμείς θεωρούμε εχθρούς και ποιους φίλους μας.
Μετά τα παραπάνω, που δεν γνωρίζω βέβαια αν κάνετε τον κόπο να διαβάσετε, ελπίζω να αποκαταστήσετε τη δημοσιογραφική τάξη και δεοντολογία, παρουσιάζοντας σε κάποια επόμενη εκπομπή σας και την άλλη, την αθέατη αλλά αληθινή πλευρά του Νομού μας.

Ορεστιάδα 26 Μαΐου 2010

Μαρία Γκουγκουσκίδου

ΠΗΓΗ http://www.sitemaker.gr/antiethnikistik/page_GREEK_20.htm

15 σχόλια:

em είπε...

ΓΙΑΤΙ ΚΥΝΗΓΑΝΕ ΜΕ ΤΟΣΗ ΜΑΝΙΑ ΤΗ ΧΑΡΑ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ,ΔΡΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΡΦΕΤΟΣ;ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ!

Πώς συνδέεται ο βόρειος Έβρος με την υπόλοιπη Ελλάδα;

Ο νομός Έβρου συνδέεται συγκοινωνικά με την υπόλοιπη Ελλάδα και εξυπηρετείται με μόλις τρεις συγκοινωνιακούς άξονες: την Εγνατία οδό, τον κάθετο οδικό άξονα Αρδάνιο - Ορμένιο και τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης - Ορμενίου. Δυστυχώς, η μεν χάραξη τής σιδηροδρομικής γραμμής είναι πολύ παλιά και επηρεάζεται από τις πλημμύρες τού ποταμού, ο δε κάθετος οδικός άξονας δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Προφανώς, το ελληνικό κράτος δεν έχει άλλες προτεραιότητες και ιεραρχεί πολύ χαμηλά την ανάπτυξη τής εθνικά ευαίσθητης αυτής ακριτικής περιοχής. Ευτυχώς, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η Εγνατία οδός και έτσι η Βόρεια Ελλάδα απέκτησε άριστη οδική σύνδεση κατά τον διαμήκη άξονα Ηγουμενίτσα - Θεσσαλονίκη - Κήποι. Σε περίοδο επιχειρήσεων, οι δύο άξονες που εξυπηρετούν κάθετα την περιοχή τού Έβρου, δηλαδή η σιδηροδρομική γραμμή και ο κάθετος οδικός άξονας, καθίστανται επιχειρησιακά ανεκμετάλλευτοι λόγω τής εγγύτητάς τους με το ποτάμι και την όριο γραμμή. Είναι προφανές ότι εφόδια και δυνάμεις δεν μπορούν να μεταφέρονται παράλληλα με τα σύνορα και σε απόσταση μόλις λίγων εκατοντάδων μέτρων ή λίγων χιλιομέτρων απ' αυτά. Μία προσεκτική ματιά στον χάρτη μάς επιτρέπει να αντιληφθούμε ότι σε περίπτωση επιχειρήσεων η μόνη ελπίδα επικοινωνίας τού βορείου Έβρου με την υπόλοιπη Ελλάδα αποτελεί ο ορεινός, οφιοειδής και δύσκολος επαρχιακός δρόμος Σάππες Ροδόπης - Μέγα Δέρειο - Μικρό Δέρειο και από εκεί προς Διδυμότειχο ή Ορεστιάδα. Δυστυχώς, στην Ελλάδα τού 2010, αυτός ο ορεινός δρόμος αποτελεί την μόνη αρτηρία ζωής για τον βόρειο Έβρο, σε περίοδο επιχειρήσεων.

Η μουσουλμανική μειονότητα

Στα δύο παραπάνω προβλήματα, δηλαδή στις ελλιπείς συγκοινωνιακές υποδομές και συνδέσεις και στα δύσκολα γεωγραφικά χαρακτηριστικά, έρχεται να προστεθεί ένα ακόμη κρίσιμο πρόβλημα. Στο μέσον τής απόστασης τού ορεινού επαρχιακού δρόμου Σάππες Ροδόπης - Διδυμότειχο ή Ορεστιάδα και μάλιστα στην περιοχή που στενεύει η ελληνική επικράτεια (μόλις 20 χλμ. πλάτος, από τα ελληνοτουρκικά μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα) υπάρχει ένα σύμπλεγμα χωριών που κατοικούνται σχεδόν αποκλειστικά από μουσουλμάνους τής μειονότητας. Τα χωριά αυτά, είναι το Μεγάλο και το Μικρό Δέρειο, ο Πετρόλοφος, η Σιδηρώ, η Ρούσσα, το Γονικό, το Άνω και Κάτω Μικράκιο, ο Κισσός, το Σιδηροχώρι, τα Ουράνια και η Αγριάνη. Τους τελευταίους μήνες έλαβε μεγάλη δημοσιότητα το γεγονός τής μετάθεσης μιας νεαρής Ελληνίδας δασκάλας από το δημοτικό σχολείο τού Μεγάλου Δερείου στη Θεσσαλονίκη γιατί, όπως φαίνεται, μάθαινε στα παιδιά τής μειονότητας την ελληνική Ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι πολύ μεγάλη μερίδα των μουσουλμάνων τής περιοχής είναι Πομάκοι που «τσουβαλιάζονται» από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τους υπολοίπους ομοθρήσκους τους και μαθαίνουν υποχρεωτικά την τουρκική γλώσσα. Η δασκάλα Χαρά Νικοπούλου έπεσε θύμα τής μετάθεσης τής ειδικής γραμματέως για θέματα μεινοτικών σχολείων, τής κ. Θάλειας Δραγώνα (τής ιδεολογικώς ομογαλάκτου με την κ. Μαρία Ρεπούση, τής γνωστής συγγραφέως τού βιβλίου Ιστορίας), επειδή για πέντε χρόνια υποστήριζε έμπρακτα πως οι Πομάκοι αισθάνονται Έλληνες και δεν πρέπει να αφήνονται έρμαια στις ορέξεις των κύκλων τού τουρκικού προξενείου Κομοτηνής. Δυστυχώς, το σύμπλεγμα των χωριών αυτών, είναι το πλησιέστερο προς τα ελληνοτουρκικά σύνορα, και κατοικείται από σχεδόν συμπαγή μουσουλμανικό πληθυσμό, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται σ' αυτή την επιχειρησιακά ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή. Το σχέδιο τής 1ης Τουρκικής Στρατιάς, το σχέδιο «Βαριά», ασφαλώς και προέβλεπε κατάλληλη διαχείριση των διεθνών μέσων μαζικής ενημέρωσης με τη διάθεση εικόνων τουρκικών στρατευμάτων που εισέρχονται σε ελληνικά χωριά και γίνονται αντικείμενο θερμής υποδοχής από αμάχους και παιδιά που ανεμίζουν τουρκικές σημαίες. Ο νοών νοείτω.

Vlassis είπε...

Αγαπητέ em,
Από την αρχική μου ανάρτηση προκύπτουν ένα και μόνο ένα συμπέρασμα.
Τα ΜΜΕ (και κυρίως η τηλεόραση) είναι ένα μέσο άκρως προπαγανδιστικό, θεματοφύλακας της ελευθερίας του λόγου και της δημοκρατίας και δεν είναι τίποτα άλλο από ένας μηχανισμός ελέγχου της σκέψης στην υπηρεσία των συμφερόντων τους κράτους και των μεγάλων πολυεθνικών. Πίσω από το θέαμα του ανεξάρτητου δημοσιογράφου, η εταιριακή ελίτ είναι εκείνη που αποφασίζει , τελικά, τι θα δούμε, τι θα ακούσουμε και τι θα διαβάσουμε. Έτσι ο διεθνής Ιμπεριαλισμός συνεχίζει ακάθεκτος το έργο του, οικοδομώντας ένα πρωτοφανές στην ιστορία σύστημα παγκόσμιου ελέγχου το οποίο κατ΄ευφημισμό ονομάζεται "Νέα Παγκόσμια Τάξη". Αυτό είναι αρκετό για οτιδήποτε μου σερβίρουν τουλάχιστον να βλέπω και λίγο πιο μακριά.
Δεν ξέρω αν συμφωνείς....

Αναφορικά με την πολιτική σου ανάλυση, η γνώμη μου είναι ότι η παιδεία σύμφωνα με έναν ορισμό που βρήκα και αντέγραψα μόλις τώρα είναι "...ένα σύστημα αγωγής, που έχει σαν σκοπό να διαμορφώσει προσωπικότητες αυθύπαρκτες, ανεξάρτητες και ολοκληρωμένες, ικανές να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της συλλογικής ζωής. Δηλ. η παιδεία είναι ανθρωποπλαστικό ιδεώδες, που απέχει από κάθε χρησιμοθηρία και ωφελιμισμό"
Για μένα αυτό σημαίνει "για μένα" ότι το σχολείο δεν πρέπει να εμπλέκεται σε ότιδήποτε διαχωρίζει τα παιδιά αλλά μόνο σε αυτά που τα ενώνει. Τα παιδιά όλου του κόσμου πρέπει να διδάσκονται, τη γλώσσα που έτυχε να μιλούν, μαθηματικά (και μαθηματική λογική σκέψη), ξένες γλώσσες, μουσική, αθλητισμό.
"Μαθήματα" που χωρίζουν τους μαθητές σε στρατόπαιδα θεωρώ ότι μονο κακό κάνουν στα παιδιά και στην ευαίσθητη ψυχούλα τους, που θα πρέπει σε ηλικία 5-6-7-10 χρονών να αναγκάζονται να τραγουδάνε ότι θα πεθάνουν για την πατρίδα τους, εκτός αν θεωρούμε ότι ένα 8χρονο παιδί έχει αποφασίσει ότι θα ήθελε να πεθάνει για την πατρίδα του και αν αυτό σαν συλλογιστική το βρίσκουμε σωστό...
Το βιντεάκι που ακολουθεί από τη γιορτή της Κας Νικοπούλου πραγματικά με συνθλίβει σαν άνθρωπο.
http://www.youtube.com/watch?v=jTdDLytfnO0&feature=player_embedded
Αναφορικά με τους δρόμους τους Τούρκους κλπ, το μόνο που θα σχολιάσω είναι ότι συμφωνώ μαζί σου για την στάση τόσων χρόνων των ελληνικών κυβερνήσεων και για τους πουλημένους πολιτικούς που έχουμε, ενδεχομένως να ψήφιζα την κυρία Νικοπούλου για το φοβερό της έργο αλλά δασκάλα στα παιδιά μου δεν θα την ήθελα με τίποτα και επαναλαμβάνω... ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!!!

em είπε...

Οσον αφορά στην προπαγάνδα της τηλεόρασης, θεωρώ ότι αυτή που αδικείται είναι η Νικοπούλου, και όχι η δικηγόρος που συνέταξε την επιστολή, η οποία δεν ξέρω και ποιου συμφέροντα εξυπηρετεί. Η Νικοπούλου είναι μια γυναίκα η οποία παρ' όλο που ξυλοκοπήθηκε και απειλήθηκε, ζητάει να μείνει στον Εβρο για να πολεμήσει τον συστηματικό εκτουρκισμό από το προξενείο της Τουρκίας. Δεν ξέρω πως δικαιολογείται ο ξυλοδαρμός από την ανάλυση της δικηγόρου, το θέμα όμως είναι ότι τα σημάδια της Νικοπούλου είναι είναι αληθινά και αποδεικνύονται από φωτογραφίες, ενώ η δικηγόρος εκπροσωπεί τον θύτη.

Σε κάθε περίπτωση προτιμώ σαν Ελληνας να έχω μια Ελληνίδα στον Εβρο να μορφώνει τα παιδιά, παρά καμία.


Οσον αφορά στην παιδεία:

Σύμφωνα με το σύνταγμα της Ελλάδος:

Αρθρο 16.2 Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Από τον ορισμό που βρήκες, λείπει βέβαια το κομμάτι της ανάπτυξης της Εθνικής και Θρησκευτικής συνείδησης.

Μπορεί να διαφωνείς με το ένα, ή το δεύτερο, ή και με τα δύο, αλλά προς το παρόν η αποστολή της παιδείας επίσημα είναι αυτή του συντάγματος.

Αρα η ανάλυση σου για την αποστολή της παιδείας είναι υποκειμενική, και εγώ τουλάχιστον δεν συμφωνώ.

Ανώνυμος είπε...

Η Ελληνική νομοθεσία δίνει πλέον δικαίωμα σε κάθε μαθητή δημόσιου σχολείου να απέχει από το μάθημα θρησκευτικών, τους εκκλησιασμούς, και την σχολική προσευχή. Αρκεί μια απλή δήλωση του κηδεμόνα αν είναι ανήλικος ή του ίδιου αν είναι ενήλικος.

Μερικές διευκρινήσεις για όσους ίσως έχουν πληροφορηθεί λάθος:
1) Δεν αναγράφεται πλέον το θρήσκευμα στο απολυτήριο.
2) Δεν χρειάζεται καμμία εξήγηση ή διευκρίνηση πέραν της γραπτής δήλωσης για απαλλαγή βάσει της Εγκυκλίου 91109/Γ2/10.7.2008 και 104071/Γ2/4.8.2008.
3) Το δικαίωμα ισχύει για όλους τους μαθητές, όχι απλώς τους μη-ορθόδοξους.

Vlassis είπε...

Ωραία...
Αν θέλεις απαντάς με ένα ναι ή ένα όχι...
1. Από τα γραφόμενά σου "Θεωρείς ότι αδικείται η Νικοπούλου" εννοείς ότι ευνοήθηκε η Γκουγκουσκίδου (κάποιος ευνοείται και κάποιος αδικείται...)

2. Η δικηγόρος γράφεις δεν ξέρεις ποια συμφέροντα εξυπηρετεί, η Νικοπούλου ξέρεις?

3. Σαν έλληνας θέλεις τα ελληνόπουλα της διασποράς να πηγαίνουν σε ελληνικά σχολεία και να μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα?

4. Την ανεξιθρησκεία την αποδέχεσαι?

Και το σημαντικότερο που δεν απάντησες είναι αν θέλεις τα παιδιά σου να μαθαίνουν το μίσος. Σήμερα τους έβαλε αυτό που σου έγραψα στο yοutube, αύριο μπορεί να βάλει στα παιδάκια να τραγουδήσουν αυτό...
http://www.youtube.com/watch?v=DeELfAjmwhY
Εσύ τι θα κάνεις? Θα λες ότι αυτή διδάσκει την εθνική μας συνείδηση?

em είπε...

Συμφωνώ με τον διαχωρισμό κράτους εκκλησίας, και ο ίδιος δεν είμαι χριστιανός με την κλασική έννοια του όρου.

Αυτό που αναφέρεις όμως δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να επεκταθεί και στην Εθνική ταυτότητα και συνείδηση, η οποία σε κάθε περίπτωση όσο υπάρχει Ελληνικό Εθνος και κράτος (σε ότι ποσότητα και ποιότητα υπάρχει ακόμα).

Vlassis είπε...

Εγώ διαφωνώ με τον ανώνυμο...
Δεν πρέπει να αποφασίζει ο κηδεμόνας...απλά δεν πρέπει να υπάρχει καν το μάθημα.
Όχι στα μαθήματα που χωρίζουν τους μαθητές σε 2 ή περισσότερα στρατόπεδα

em είπε...

1. Θεωρώ ότι πολεμάνε την Νικοπούλου, και ότι η δικηγόρος κάνει απλώς τη δουλειά της, όπως και ο Κούγιας στην υπόθεση Γρηγορόπουλου, που έγραψε εξίσου μακροσκελή ανάλυση.

2.Της Ελλάδας, τα δικά μου και τα δικά σου.

3.Ναί.

4.Ναί.

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το να λαμβάνουν τα παιδιά και οι πομάκοι στον Εβρο Ελληνική παιδεία υποχρεωτικά καλιεργεί το μίσος, ενώ το να λαμβάνουν τουρκική δεν το καλιεργεί.

Καλιέργια εθνικής συνείδησης δεν σημαίνει αυτόματα Χρυσή Αυγή.

Σταματείστε πια με τα ταμπελάκια.

Είμαι Ελληνας. Οχι εθνικιστής.

Vlassis είπε...

Να το πάμε διαφορετικά και να κλείσουμε για σήμερα...
Η εθνική συνείδηση διδάσκεται μέσα από την ιστορία σωστά?
Όταν όλα τα βιβλία της ιστορίας είναι λάθος ή έχουν πάρα μα πάρα πολλά λάθη για παράδειγμα...
Πάτα στο γκούγκλη "λάθη στα βιβλία ιστορίας" θα σου βγάλει... 78 λάθη στο βιβλίο ΣΤ' Δημοτικού, Τα 50 μεγάλα λάθη της Ιστορίας της Α και Β Γυμνασίου κλπ κλπ... Γιατί θεωρείς ότι πρέπει να υπάρχει αυτό το μάθημα στα σχολεία? Για να διδάσκει τα λάθη? Πόσο αντικειμενική είναι η ιστορία όταν αυτή γράφεται από τους νικητές?
Γιατί να μην εμβαθύνουν στα μαθηματικά επαναλαμβάνω όπου ο τρόπος σκέψης είναι ξεκάθαρος, γιατί να μην έχουν σαν μάθημα το σκάκι που είναι το πλέον αντικειμενικό, γιατί να έχουν στην παιδεία διφορούμενα μαθήματα

em είπε...

Τι σχέση εχουν όλα αυτά με την Νικοπούλου;

Vlassis είπε...

Εγώ συμφωνώ ότι πολεμάνε την Νικοπούλου.... Βοηθάνε όμως την Γκουγκουσίδου?
Στην περίπτωση Γρηγορόπουλου ο Κούγιας ήταν συνέχεια στα κανάλια...
Η δικηγόρος όμως δεν της δόθηκε ο λόγος ούτε για ένα λεπτό...
Αυτό δεν είναι καταπάτηση της ελευθερίας λόγου? Μόνο ο Κούγιας μπορεί να μιλάει σα δικηγόρος σε αυτή τη χώρα

Στο 2 Με την απάντηση που έδωσες το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι δεν της έδωσα εντολή ούτε εγώ ούτε η υπόλοιπη Ελλάδα να υπερασπίσει τα συμφέροντά μας.

Για το 3 και το 4 άσε λοιπόν και σε αυτούς τους έρημους να διδάσκονται την γλώσσα που μιλάνε και να μαθαίνουν τα ελληνικά.
Τα παιδιά δε φταίνε, όταν οι ελληνικές κυβερνήσεις τους έκλεινα την επικοινωνία με μπάρες και με δυνάμεις του στρατού επί τόσα χρόνια, κατάφεραν να τους κάνουν να μισήσουν την Ελλάδα.
Ας λογοδοτήσουν κάποια στιγμή όλοι αυτοί για την κατάσταση και μη βάζουμε μπροστά τα παιδιά

Vlassis είπε...

Αυτό που γράφω είναι ότι τα μαθήματα θρησκευτικών, ιστορίας και αρκετά ακόμη δεν θα έπρεπε να υπήρχαν τουλάχιστον στη μορφή που είναι σήμερα...
Το σύνταγμα έχει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα, ότι μπορείς να το ερμηνεύσεις όπως θέλεις...
Μιλάει για ελεύθερους πολίτες, ενώ είναι κατασκευασμένο για να φτιάχνει ρομποτάκια της γενιάς των 700 ευρώ...
Μήπως το σύνταγμα είναι αντισυνταγματικό?

em είπε...

Το σύνταγμα που κατηγορείς είναι μια χαρά αν εξαιρέσεις το άρθρο 28 που προστέθηκς από την ΕΕ, και γενικά δεν είναι καθόλου για ρομποτάκια. Οσο μεγαλύτερη άγνοια έχουμε για κάτι, τόσο περισσότερο το πολεμάμε. είπε κάποιος σοφός κάποτε.

Το πρόβλημα είναι η προβατίλα. Αν φρόντιζες όποτε καταπατούν το σύνταγμα να μην το ανέχεσαι, δεν θα ήμασταν τώρα ρομποτάκια. Και κατηγορώ κι εμένα ταυτόχρονα για να μην το πάρεις για προσωπική επίθεση.

Δεν ξέρω ποιός βρήκε τα λάθη στα βιβλία της Ιστορίας, αλλά η άποψη ότι δεν χρειάζεται να διδάσκεται ιστορία, δεν ξέρω αν έχει άλλον υποστηρικτή εκτός από εσένα.

Διαπρεπείς προσωπικότητες, που δεν σε παίρνει να αμφισβητήσεις, Αρχαίοι Ελληνες, Ρωμαίοι, Μακιαβάλλι, Βολταίρος, Νίτσε, Γκαίτε, είπαν ότι ο λαός που ξεχνάει την ιστορία του εξαφανίζεται. Αλλά εσένα δεν σε νοιάζουν αυτά. Σε ενδιαφέρουν πιο μεγάλα πράγματα.

Θέλω να μου απαντήσεις ειλικρινά:
Αν ταυτόχρονα καίγεται το σπίτι σου που το κατέχεις για να εξασφαλίσεις στέγη και προστασία για την οικογένειά σου, και ταυτόχρονα γίνεται διαδήλωση για τα δικαιώματα των παλαιστνίων τι θα κάνεις;

Εγώ θα σβήσω τη φωτιά, και θα πάω στην διαδήλωση. Και αν χάσω τη διαδήλωση αυτή, θα πάω στην επόμενη. Θα πάω για τους Αφρικάνους, για τον πλανήτη, για ότι θέλεις. Αφού σβήσω τη φωτιά όμως. Και αν καεί το σπίτι μου, δεν θα προλαβαίνω να διαδηλώσω για κανέναν.

Είμαι Ελληνας, ανήκω στο Ελληνικό Εθνος του οποίου τον ορισμό έδωσα παραπάνω, κληρονόμησα μια χώρα που μου αρέσει, ΕΙΜΑΙ Ο ΤΥΧΕΡΟΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΟΧΗΣ ΓΗΣ, μου αρέσει η Ελλάδα, η φυσική ομορφιά, οι άνθρωποι, ο Ελληνικός Πολιτισμός.

Vlassis είπε...

Α. ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Εγώ θα σου απαντώ μόνο με τα επειχηρήματά σου.Ας πάρουμε για παράδειγμα το άρθρο που εσύ ανέφερες.
Αρθρο 16.2 Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
1. Τι είναι ηθική πως ορίζεται και αν έχουμε συμφωνήσει όλοι το πως είναι η ηθική. Το Σύνταγμα δεν ορίζει το ποια είναι η ηθική.
2. Πνευματική. Τι σημαίνει πνευματική ανάπτυξη? Ορίζεται ή ερμηνεύεται? Αν ορίζεται μπορούμε να το συζητήσουμε αν ερμηνεύεται όχι. Γιατί στους 10.000.000 έλληνες θα έχουμε τόσες περίπου ερμηνείες.
3. Επαγγελματική αγωγή. Για ποιον? για τον άνθρωπο? για να μάθει σε κάθε άνθρωπο να είναι αυτάρκης? για τις ανάγκες της βιομηχανίας? Για τις πολυεθνικές? Τι εννοεί?
4. Φυσική αγωγή. Στην αρχαία Ελλάδα διδάσκοταν πάλη, σφαίρα, ακόντιο....τώρα μπάσκετ, χαντμπολ. Ότι και να διδάξεις στα σχολεία στη φυσική αγωγή είσαι συνταγματικός.
5.Για την εθνική και θρησκευτική συνείδηση κάναμε λόγω σε προηγούμενα post. Αλλά θα σου πω κάτι πολύ σημαντικό. Η Εθνική και Θρησκευτική συνείδηση ορίζονται από την πλειοψηφία. Αν με την μαζική είσοδο μεταναστών στην Ελλάδα σε 20 χρόνια επιβάλλουν στα παιδιά σου να προσεύχονται στον Αλλάχ και κάθε μέρα να πηγαίνουν σε τζαμί θα το δεχτείς αποδεχόμενος το Σύνταγμα?
6. Το κομμάτι υπεύθυνους και ελεύθερους πολιτες καλύτερα να μην το συζητήσουμε...

Δεν ξέρω αν κατάλαβες ότι το Σύνταγμα το οποίο υπερασπίζεαι από μόνο του δεν είναι αρκετό για να λύσει τα προβλήματα. Πρώτα πρέπει να ορίσουμε εμείς τι κοινωνία θέλουμε και πάνω σε αυτή να βάλουμε το Σύνταγμα.

Β. ΙΣΤΟΡΙΑ
Μονίμως για κάποιο λόγο, προσπαθείς να αποπροσανατολίσεις την συζήτηση και να βάλεις στο στόμα μου λόγια που δεν είπα.
Είπα μόνο ότι
"Η εθνική συνείδηση διδάσκεται μέσα από την ιστορία σωστά?
Όταν όλα τα βιβλία της ιστορίας είναι λάθος ή έχουν πάρα μα πάρα πολλά λάθη για παράδειγμα...
Πάτα στο γκούγκλη "λάθη στα βιβλία ιστορίας" θα σου βγάλει... 78 λάθη στο βιβλίο ΣΤ' Δημοτικού, Τα 50 μεγάλα λάθη της Ιστορίας της Α και Β Γυμνασίου κλπ κλπ... Γιατί θεωρείς ότι πρέπει να υπάρχει αυτό το μάθημα στα σχολεία? Για να διδάσκει τα λάθη? Πόσο αντικειμενική είναι η ιστορία όταν αυτή γράφεται από τους νικητές?"

και είπα επίσης
"Αυτό που γράφω είναι ότι τα μαθήματα θρησκευτικών, ιστορίας και αρκετά ακόμη δεν θα έπρεπε να υπήρχαν τουλάχιστον στη μορφή που είναι σήμερα..."

Ποτέ δεν ανέφερα ότι δεν πρέπει να μαθαίνουμε ιστορία. Το αντίθετο μάλιστα επιβάλεται να μαθαίνουμε ιστορία.
Αλλά από ιστορικούς...
αντιγράφω τα λόγια σου..... "διαπρεπείς προσωπικότητες, που δεν σε παίρνει να αμφισβητήσεις, Αρχαίοι Ελληνες, Ρωμαίοι, Μακιαβάλλι, Βολταίρος, Νίτσε, Γκαίτε, "
Αυτοί όλοι είπαν να μαθαίνετε την ιστορία περιληπτικά?
Στην ιστορία που διδάχτηκα μέχρι την Γ΄ Λυκείου ουδέποτε μελετήσαμε μία χρονική περίοδο . ΠΟΤΕ.
Οι διαπρεπείς προσωπικότητες,οι Αρχαίοι έλληνες,οι Ρωμαίοι, Μακιαβέλλι , ο Βολταίρος είπαν ποτέ ότι πρέπει να μαθαίνουμε ιστορία από περιλήψεις 2, 5 10 100 σελίδων του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων????
Πας καλά? έτσι την αντιλαμβάνεσαι την ιστορία???? Αυτό εννοούσαν??
Μήπως λοιπόν η ιστορία δεν είναι αυτότο πράγμα που νομίζεις ότι ξέρεις για ιστορία αλλά είναι κάτι άλλο?

Vlassis είπε...

3.ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ
Αν καίγεται το σπίτιμου, θα σβήσω τη φωτιά. Και τέλος. Ούτε θα πάω σε πορεία ούτε τίποτα, θα σβήσω τη φωτιά και θα κάτσω να κλάψω καινα κανονίσω που θα μείνω.

Το ερώτημα σου έχει και μία δεύτερη διάσταση.
Αν καίγεται το σπίτι του γείτονα και την ίδια ώρα γίνεται μία πορεία για την διάσωση της χελώνας Καρέτα Καρέτα,η την έξοδο από το ΔΝΤ ή ή ή... εσύ τι θά κάνεις?

Εγώ λοιπόν θα αφήσω την πορεία και θα κοιτάξω να σβήσω τη φωτιά από το σπίτι του γείτονά μου.

Η αλληλεγγύη είναι το όπλο των λαών.
Και σε θεωρητικό επίπεδο το δίλλημα που θέτεις είναι εθνικισμός ή διεθνισμός.
Οι σκέψεις που κάνεις όσο απλές και να φαίνονται έχουν πολιτικό βάθος. Για να μην χαρακτηριστείς εθνικιστής κρύβεσαι σε παραδείγματα σπιτιών που καίγονται.
Και αυτό δεν τολέω εγώ, το λέει η σύγχρονη πολιτική θεωρία.
Ο Μεγκρέ Μπ. λέει ότι
"Η πάλη κομμουνισμού - καπιταλισμού δεν έχει πια λόγο υπάρξεως, η νέα διαμάχη είναι μεταξύ εθνικισμού και διεθνισμού."